bakalim neler var?

1 Aralık 2012 Cumartesi

Asure denemesi 1,2,3:)))


Asure yapmasi hep zor ve karmasik gelmistir bana.Onu karistir,bunu karistir,onu ekle,bunu ekle...
Cok sevmekle beraber yapmayi denemek pek nasip olmamisti.
Bu sene evde olmanin da verdigi rahatlikla denedim.Yapilan asure tarifleri,es-dost onerileri ve annemin de tavsiyeleri dogrultusunda miniklerimin  karismis mutfagi daha da karistirmasiyla asurem ortaya cikti.
Aslinda hic de zor deilmis  tam tersi yaparken zevk bile aldim...
Gelelim tarife:
Bu arada ben ilk defa yaptigim icin miktari az tuttum.


Malzemeler
250 gr kadar asurelik bugday
1 su bard. yakin kuru fasulye
1 su bard. yakin nohut
1/2 cay bard. pirinc
1 tas kuru kayisi
1/2 tas kuru uzum
1/2 kilo toz seker

Uzerini suslemek icin
nar
ceviz
yesil fistik



Yapilisi
1 gece onceden bugdayi,kuru fasulye ve nohutu ayri kaplarda uzerlerini 3-4 parmak gececek kadar suda beklettim.
Sonra hepsini duduklu tencerede bugday,fasulye ve nohut hala diri olucak  sekilde  6-7 dak. kadar pisirdim.
Biraz pisen malzemelerin hepsini ayni tencereye aldim .Suyu azaldigi icin biraz daha kaynamis su ekledim.Su miktari  size kalmis ;kivamli ya da daha sulu isteginize gore suyu ayarlayabilirsiniz.
Ayni tenceredeki malzemeleri iyice pisene kadar kaynattim.Uzum ve kayisilari da ekleyip 10-15 dak daha pisirmeye devam ettim.Ve en son olarak sekeri ekleyip altini kapattim.
Asure soguduktan sonra da uzerini arzunuza gore susleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...



3 yorum:

  1. Allah Kabul Etsin. Bence cok guzel olmus. Bir kase gonderirsen tadina bakip emin olurum:))

    YanıtlaSil
  2. Bende ilk kez bu sene deneyeceğim inşallah :)
    Ne kadar güzel süslemişssiniz, rengarenk kurdaleler eşliğinde nefis görünüyor..
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ALLAH kabul etsin...
    ellerine saglik..

    YanıtlaSil