bakalim neler var?

16 Ekim 2009 Cuma

pirasayi sevmeyene ''guzelmis ''dedirten borek...



Daha boreklerim sogumadan hemen sicagi sicagina yazayim dedim.Ne zamandir canim pirasa cekiodu,dun bulunca alayim aksama da yeriz dedim.Birileri ‘’ben pirasa yemem ''deyince ben de onu pirasali borege cevirmeye karar verdim.
Cok guzel citir mi citir bi borek oldu,yanina da bi demlik cay ve kakakolu kekimizle 5 cayi ziyafeti yaptik,ediyle budu olarak:)))

Hamuru icin
1 tatli kasigi maya
1tatli kasigi maya
2 su bard. ilik su
Aldigi kadar un ve tuz
110 gram kadar tereyag(1stick)
Ic malzemeleri
3 tane pirasa

Bi parca kiyma
Maydanoz
Tuz
Pul biber
Ustu icin
1yumurta ve siviyag

Oncelikle mayayi ilik suda eritip kabarmasini bekledim.daha sonra maya ,ilik su,biraz tuz ve aldigi kadar un ekleyip cok sert olmayan bi hamur tuttum.Bu hamuru 10-15 dak dinlendirdim.
Daha sonra hamuru ikiye bolup acabildigim kadar yuvarlak actim.Bu hamurun icine tereyagin yarisini koydum(tereyegi biraz yumusatip bicakla hamurun uzerine kestim)Ikinci hamur icinde ayni islemi uyguladim.




Bu hamurlari birer birer rulo haline getirdim.Tekrar ikiye boldumHer parcayi da ters cevirerek kivirdim.Bu parcalari buzdolabina koydum.Boylelikle 4 rulo olmus oldu(isterseniz siz rulo haline getirdikten sonra 2 ye bolmeyebilirsiniz ben daha kolay acarim die boyle denedim)



Bu hamurlarin hepsini buzdolabinda 1 saat beklettikten sonra hamurlari tek tek actim.Iclerine harcini da koyup sigara boregi sarar gibi sardim.En son yumurta ve yag karisimini surup firinda uzerine kizarana kadar pisirdim.




En son olarak da borekle ilgili yorumlari aldim bilir kisiden:))


"Hmm pirasali borek guzelmis,1 tane daha alayim"

3 yorum:

  1. valla ben de denedim cok nefis bi lezzeti var,ama ben ispanakli yaptim ONU DA DENEMENIZI ONERIRIM...

    YanıtlaSil
  2. pirasali boregi yaparim amam birde bu tarifte denicem bugun olabilir pazarda inslh unutmam pirasayi,,yedikten sonra yorumumu paylasicam

    YanıtlaSil
  3. boregi persembe gunu denedim ama benim isim oldugu icin dolaba yaglayip koydugum hamurlari ertesi gunu firina attim gelen kisi pastana pocasi gibi kokuyo dedi tadida cok guzeldi

    YanıtlaSil