bakalim neler var?

13 Kasım 2009 Cuma

Fisildayan Yapraklar...


Etrafimizdaki hersey bizlere biseyler fisildiyor.Agaclar,kuslar,toprak,gokyuzu,yagmur,ruzgar,gok gurultusu...Hepsi ayni dili konusuyor.
Sonbahari bitirmek uzere oldugumuz su gunlerde gozume takiliyor yapraklar.Sararmis,ruzgarla yollarda savrulan yapraklar...
Yere egildim ve ruzgar alip goturmeden bi yaprak aldim elime.Ve kisa ama derin bi dusunceye daldim:
Bu elimde tuttugum sapsari olmus yaprak bi zamanlar yemyesildi degil mi?
Tipki benim gibi genc,canli,rengarenk,hayat doluydu.
Simdi ise solmus bi yaprak var avuclarimda,aynen aynaya baktigimda gordugum solmus yuzum gibi.

Elime aldigim sararmis yapraga tekrar tekrar baktim;Nasil da kurumussun dedim,oysa yemyesil sallaniyordun dallarda binbir edayla.Ve kurumus yaprak bu sefer de kirismis ellerimi hatira getirdi.

Sen degil miydin gokyuzune yakin agaclarin dallarinda bir o yana bir bu yana dans edip duran?Umar miydin ki birgun gelecek ve ayaklar altina duseceksin?Dondum kendime baktim:
Gencligimde makam,mansip icin tukettigim yillarim; ne arkama ne de ileriye bakmadan gecirdigim zamanlarim...Simdi ise kaybettigim degerlerim...Merdivenin en ust basamagindan yere cakilmak gibi bisey.

Sert bi ruzgar carpti yuzume ve elimde tuttugum sararmis yaprak da kaciverdi avuclarimdan.Kostum ardindan ama yetisemedim .Ayni o yapragin kacip gitmesi gibi genclik yillarim da boyle hizlica gecmisti iste.

Bi kac dakika once tuttugum yapragi simdi guclukle gorebiliyordum,gozden kaybolmak uzereydi.Sert bir ruzgar daha esti ve etraftaki tozu,topragi ile sararmis yapragin uzerini orttu.
Yapraga seslendim var gucumle:
Sen ki bi zamanlar yesilliginle goz kamastiriyorken simdilerde yerde bile gorunmez oldun.Bi avuc toprak orttu ustunu.
Ve olumun soguklugu carpti yuzume...
Bi gun sen de .... dedim.

Yagan yagmur beni kendime getirdi.Topragin kokusunu icime cektim.Ellerime,avuclarima tekrar baktim,yuzume dokundum.Henuz toprak altinda kalmis bi yaprak degildim,Sukredip yoluma devam ettim.
Biraz once kulagima fisildayan yapraklar simdi kulagimi catlacircasina haykiriordu.
''Olmeden once olun''

4 yorum:

  1. yani ne diyecegimi bilmiyorum cigdem sana bu ilhami veren neoldu bilmiyorum ama... cok harika bisey olmus ;bu gidisle romana kadar uzanacak galiba yazilarin..yazilarini biyerlerde kullanabilirim;;;;izniniz olursaa

    YanıtlaSil
  2. Diline sağlık canım harika bir paylaşım.

    YanıtlaSil
  3. Resim harika, şiir harika.. Acayip romantik bir şey yapmışsın.. yüreğine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir yazı yazmışsınız.roman tadında...

    YanıtlaSil