bakalim neler var?

2 Şubat 2010 Salı

Turkce sinifi ve mutfakta olanlardan...


Tembellikten deil yogunluktan kac zamandir bakamadim sayfama..Okuldaki isler,evdeki Serdar bey yogunlugu bi turlu pesimi birakmio:))Aslinda yayinliycak tariflerim de bayagi artti.Sira sira resimler bilgisayarda beklio.


Kac haftadir tekrar yapioruz.Merhaba,Nasilsin?iyiyim.Buraya kadar ii gidioruz ama tesekkur ederim bi turlu cikmio.Teskur ederim iclerinde en iyisi:))Ve gel yerine cel dioruz:)))Iyi aksamlar genelde iyi askamlar oluo.Buna da sukur.Su siralar Turkce olimpiyatlari var gundemimde.Sarkilari cocuklarla bin kere tekrar edince gece bile onlari soyler oldum:)))Candan Ercetinin sarkilarindan calisioruz bu sene de hadi hayirlisi.


Lavaboya gidebilir miyim ?diyemeyene izin vermiyorum.Kelimeler dogruya yakin cikana kadar beklioruz.Ve alfabe...Farkli harfleri hep karistirioruz.Boylelikle kelimeleri okurken komik komik kelimeler ortaya cikabilio:)))

Bugun Istanbul'u izledik.Istanbul'umuzun Kultur baskenti olmasi ilei lgili bi video.Dil ogretmek gercekten cok eglenceli...Gunler boyle gelip gecerken biraz da mutfakta olanlardan bahsedeyim.


Gecen haftalarda misafirlerim icin yaptigim karagoz tatlisi.Cok kolay ve goze hos gorunen serbetli bi tatli.

1 su bardağı sıvı
1 adet yumurta
1 su bardağına yakin yoğurt
1 çay bardağı pudraşekeri
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
2 çorba kaşığı kakao
Aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
Şerbeti için;
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
yarım limon suyu
1 vanilya

Once sıvıyağı , yumurta, yoğurt, pudra sekerini ve kabartma tozunu karsitirip hamuru yogurdum; daha sonra bu hamuru hamuru 4 ‘e boldum. Bunlardan bir parçasına 2 çorba kaşığı kakaoyu ve ince kıyılmış fındığı da ekleyip yogurdum. Bu hamuru da uçe boldum.Ve 3 tane de sade hamurumuz kalmis oldu.

Sade hamurlardan birini merdane ile uzunlamasına açtim.Kıyısına yuvarladigim kakaolu hamurdan yerlestirdim. Ve bir parmak kalinliginda olacak sekilde kestim.(Cok kalin olmiycak)


Boylelikle 3 sade hamur bitene kadar acip aralarina kakalou hamuru yuvarlayip yerlestirip kesioruz.


Yaglanmis tepsiye dizip kizarana kadar pisirdim,bu arada serbetini hazirladim.Firindakiler hazir olunca sogumus olan serbeti uzerine doktum,hindistan ceviziyle susledim.


Afiyet olsun:)))
Bana da hem mutfakta ozellikle de okulda kolay gelsin:)))

1 yorum:

  1. Evet canım yoğunluktan dolayı blogumdan bazen çok uzak kalıyorum buda benim çok canımı sıkıyor.Buaralar hiç ilgilenemiyorum blogla.Karagöz tatlın çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Sevgiler....

    YanıtlaSil