bakalim neler var?

12 Eylül 2012 Çarşamba

geri donduk; mavinin yaninda pembeyle...




Cok uzun zaman olmus.Nerdeyse 2 sene gibi uzun bi zaman gecmis.Sayfam,tariflerim bi hayli tozlanmis.Simdi nefesimi icime cekip ufluyorum ve yeniden basliyorum,kaldigim yerden.
En son Cleveland'da yagmurlu bi gecede karalamisim bikac satir.Simdilerde ise  Cleveland'dan  ve ordaki dostlarimdan coook uzaklarda oldugum baska bi yerlerde yeniden basladim yazmaya.

Bu sadece bi tarif defteri degil benim icin.Ayni zamanda bi gunluk olma yolunda ilerliyor.

Hayatimiza katilan bir minik melek var. Nerdeyse bir bucuk yasinda oldu .Bakislari,gulusu,ellerimi tutusu sanki ben kizim diye bagiriyo.Evet artik pembe renkler de var dolabimizda.Mavi ve pembenin karistigi muthis bi renk cumbusu  var evimizde.

Serdar'im Enes'im abi oldu Bulem'in aramiza katilmasiyla...


Ben de iki cocuklu ve calismaya ara veren bi anne olarak hayatima devam ediyorum.
Kisacasi yeni bi hayata merhaba dedik bile...

Hosgeldin Bulem'im  Ozlem'im...






Mini cupcake tarifleriyle basliorum.Bizimkiler yesin diye de istah acici olmasi icin biraz susledik cup cakeleri.


Kek Malzemeleri(12 adet)

2 yumurta
1stick tuzsuz margarin(113 gr ve oda sicakliginda)
2/3 su bard. toz seker
1,5 su bard. un
1/4 su bard. sut
yarim limon rendesi
1 vanilya
yarim paket kabartma tozu

Kremasi icin(crisco kullanmadan tuzsuz tereyagi ile)

1 stick  tuzsuz margarin(oda sicakliginda)
2 su bard.pudra sekeri (confectioner's sugar )
1 vanilya
1-2 yemek kasigi sut ya  da su(eger sut kullanirsaniz kremayi en kisa zamanda tuketmek gerek ama suyla yaparsaniz daha uzun sureli durabilir)
Renklendirmek icin gida biyasi(icing color)

Margarin ve sekeri iyice cirpin.Yumurtalari da birer birer iyice karistirarak ekleyin.Limon kabartma tozu ve vanilyayi ekledikten sonra da un ve sut ile cirpmaya devam edin.
Bu karisimi cupcake tepsisine kagit kullanarak dokun.

Kabarma payini da goz onune alarak  cok fazla dokmeyin.

Onceden isittigimiz firinda uzerleri kizarana dek pisirin.

Bu arada da kremasini hazirlayabilirsiniz;
Oda sicakligindaki margarini krema kivamina gelene kadar cirpin.Cirptiginiz margarine pudra sekerini azar azar ekleyin.Sonra vanilya,sut ve arzuya gore gida boyasi ekleyebilirisiniz.


Ben lolipop cubuklari ve lokumlarla biraz susledim cupcakeleri.
Lolipop cubuklarini kekin icine yerlestirip ucuna da birer tane lokum ekledim...
Arzunuza kalmis....





1 yorum:

  1. Geri donmene cok sevindik,artik calismaya ara veren bi bayan olarak daha cok verim bekliyoruz ins. gerci masallah evinde gundelik hayatta bunu gosteriyorsunda ama burdada paylaski sevkimiz artsin :))
    Hosgeldin tekrar !
    Funda

    YanıtlaSil