bakalim neler var?

16 Eylül 2009 Çarşamba

Bursanin meshurlarindan :Pideli kofte



Bunu gecen aksam iftar icin yapmistim.Bursanin meshur bi yemegidir.Ne zaman Turkiyeye gitsek mutlaka ugrariz pideli kofteciye.ayni zamanda universite yillarim zamaninda da en cok yedigimiz yemekti:((



Aslinda iskendere cok benzio; tek farki pidenin uzerinde doner yerine kofte olmasi...


Eee burda pideli kofteci bulamayinca mecbur yapmak zorunda kaliosunuz;caniniz cekince.


Ben pideli koftenin pidesini kendim yaptim,ama siz isterseniz hazir tortillalari da kullanabilirsiniz.


Normal ekmek hamuru yapar gibi ama icine ilk suyla beraber biraz sut kattim.



Pidesi icin
Yarim su bardagi sut
yarim su bardagi ilik su
maya
tuz ve aldigi kadar da un(yalniz hamuru cok sert tutmadim ki yumusak olsun die)








Koftesi icin
400 gr kiyma

1 orta boy sogan(rendeden gecirilmis)

karabiber,kekik,tuz

sosu icin
6-7 kasik domates salcasi

1 yemek kasigi tereyagi

1 su bardagi su

Pidenin hamuru makinada yogurulurken koftelerini hazirladim.

Kiyma,karabiber,kekik,tuz (ben yarim dilim kadar da bayat ekmek kullandim)




Koftelerin sekli kucuk olacak cunku onlari pidenin uzerine yerlestiricez.Koftelere sekil verip cok az yagda kizartiyoruz.

Daha sonra hamurdan kucuk parcalar koparip actim mumkun oldugunca yuvarlak acmaya calistim:))).ve onlari yagsiz tavada alt ust edip pisirdim.

Simdi sira geldi sosunu hazirlamaya;1 yemek kasigi tereyagini eritip salcayi ve suyu ekliyoruz,1 kac dakika kaynatip altini kapatioruz.

Artik pideli koftemiz nerdeyse hazir.Ben orta boy bi borcama hazirladim(3-4 pide yeterli gelio),en alta pideleri yerlsetiriyorsunuz.Onun uzerine hazirladigimiz sosu dokuoruz.sosun ustunede kofteleri koyuoruz.Ve servisten hemen once de 100 gr kadar tereyagimizi eritip uzerine dokuoruz.Ve pideli koftemiz yanina domates ve yogurtla servise hazirdir.

*Koftelerin sayisi ve pidelerin yogunlugu size kalmis.mesela ben sosu cok bol kullandim,cunku evde sosa hayir demeyen birileri war:))





1 yorum:

  1. kiz varya sen yazar olmaliydin gercekten cokkkkkkkkkkk etkileyici bi yazi yazmisin...cok hosuma gitti.

    YanıtlaSil